Overschrijven op naam

Het stamboekreglement bepaalt dat paarden alleen overgeschreven kunnen worden op naam van een lid van het AVS. Indien u nog geen lid bent van het AVS, ontvangt u dus naast de factuur voor de overschrijvingskosten tevens een factuur voor het lidmaatschap en (éénmalig) entreegeld.

Sedert mei 2007 is er een nieuwe procedure van kracht voor het overschrijven van het bewijs van inschrijving van een Arabisch Volbloedpaard met een daarbij behorend overschrijvingsformulier. Dit formulier kunt u downloaden, afdrukken, ondertekenen en vergezeld van een kopie paspoort, rijbewijs of ID kaart en het originele paardenpaspoort en bewijs van inschrijving opsturen naar het AVS. 

Indien de laatst geregistreerde het Bewijs van Inschrijving reeds zelf heeft ingestuurd naar het Stamboekkantoor dan wordt dat daar veilig bewaard.  Mocht het Bewijs van Inschrijving verloren zijn dan kan onder bepaalde omstandigheden en met bijkomende kosten een duplicaat worden verstrekt.  

Tenslotte: Het AVS is niet verantwoordelijk voor in de post verloren stukken en beveelt aan om officiele documenten altijd aangetekend te versturen!

 
DOWNLOAD EEN OVERSCHRIJVINGSFORMULIER

Duplicaat aanvraag AVS Bewijs van Inschrijving

Het stamboekreglement bepaalt dat paarden alleen overgeschreven kunnen worden met het originele AVS Bewijs van Inschrijving.

Bij verlies van het Bewijs van Inschrijving dient hiervan zo spoedig mogelijk melding te worden gemaakt aan het stamboek kantoor.

Een duplicaat kan worden verstrekt op schriftelijk verzoek van de geregistreerde van het desbetreffende paard. Deze aanvraag kan door de geregistreerde via de mail gedaan worden en dient te worden voorzien van een kopie geldig legitimatie bewijs.

Indien de geregistreerde niet meer redelijkerwijs te traceren is, kan er een oproep geplaatst worden via een (digitale) nieuwsbrief en als er twee weken na publicatie van de vermissing op de website en via een (digitale) nieuwsbrief van de vereniging geen reactie komt van de laatste geregistreerde kan de aanvrager de factuur ontvangen voor het Duplicaat. Na betaling van een voor dit duplicaat verschuldigd bedrag zal het duplicaat Bewijs van Inschrijving aangetekend opgestuurd worden naar de nieuwe geregistreerde.

Indien het Bewijs van Inschrijving alsnog wordt teruggevonden, dient het duplicaat terstond te worden geretourneerd aan het secretariaat.

OPROEP voor aanvraag duplicaat Bewijs van Inschrijving voor:

19/09/2024: RACHANNA M A.13303

07/10/2024: VIKENTI AL ASHAI A.14425

Duplicaat aanvraag Paardenpaspoort

Indien het paardenpaspoort kwijt is dan dient er bij de paspoort uitgevende instantie die het originele paspoort afgegeven heeft een Duplicaat paspoort aangevraagd te worden.

Voor de aanvraag dient u het formulier in onderstaande link te gebruiken en deze te mailen samen met een kopie geldig legitimatie bewijs van de aanvrager. Let er op dat alle gegevens juist ingevuld zijn en dat de schets opnieuw opgemaakt wordt door de dierenarts. Deze dient ook het chipnummer van het paard te controleren en te noteren op het formulier.

Na ontvangst van de aanvraag zal er een factuur via de mail gestuurd worden en na ontvangst van de betaling zal het duplicaat paardenpaspoort aangetekend opgestuurd worden.

DOWNLOAD EEN AANVRAAGFORMULIER DUPLICAAT PAARDENPASPOORT

Indien het om een buitenlands paardenpaspoort gaat dan dient u dus contact op te nemen met het betreffende buitenlandse stamboek, helaas kan het AVS dan geen duplicaat paspoort afgeven tenzij dit buitenlandse stamboek hier een verzoek bij het AVS voor neerlegt.